1403/2/16   شعر امروز   کدخبر: 2826   نظر: 0   بازدید: 2123   خبرنگار: دانیال فتحی لاطران چاپ

نخستین آگهی فروش دیوان پروین اعتصامی

نخستین آگهی فروش دیوان پروین اعتصامی

تصویری از نخستین آگهی تبلیغاتی دیوان پروین اعتصامی، که در بخش اعلانات تجاری سالنامه پارس در سال 1315 خورشیدی به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: مشتاقان تاریخ ادبیات معاصر ایران می دانند،نخستین دفتر شعر پروین اعتصامی با مقدمه ای از ملک الشعرای بهار، در سال 1314 خورشیدی در چاپخانه مجلس شورای ملی به زیور طبع آراسته گردید. اما در روزگار پهلوی اول که هنوز حدود یک دهه از دوران قاجار می گذشت و با ورود تجدد و بسیاری موارد دیگر در دوران رضاشاه، شاید برگزاری مراسماتی با عنوان رونمایی کتاب به شکل امروزی وجود نداشت و شاعران مستعد اما گمنام با معرفی و پشتیبانی بزرگان هم دوره خود در نشریات معتبر شناخته می شدند.

در ادامه تصاویری از نخستین آگهی و اعلان تبلیغاتی فروش دیوان شعر پروین اعتصامی را در بخش انتهایی سالنامه پارس در سال 1315 خورشیدی مشاهده می کنیم. سالنامه پارس از مجلات مهم دوره پهلوی اول بود که توسط محمدعلی امیرجاهد شاعر و تصنیف ساز نامی از سال 1305 خورشیدی پایه گذاری شد و انتشار آن تا بیست و هشت سال پس از آن تاریخ ادامه یافت.




اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا پروین اعتصامی سایت شعر رخشنده اعتصامی شعرکلاسیک نخستین آگهی فروش دیوان پروین اعتصامی محمد علی امیرجاهد سالنامه پارس

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط